Vrijwilliger taallessen

Aanzet streeft naar gelijke kansen voor alle kinderen, zodat zij kunnen opgroeien tot zelfbewuste, zelfstandige personen die vanuit hun talenten actief bijdragen aan de maatschappij. Ieder kind verdient een kansrijke toekomst. Om dat te bereiken, helpen wij kinderen en ouders die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken bij een goede start thuis en op school.

Stichting Aanzet organiseert Nederlandse taallessen door heel Vlaardingen en Maassluis. Ouders die het Nederlands onvoldoende beheersen, kunnen gratis deze taallessen volgen op de school van hun kind.

Wij zijn per direct op zoek naar meerdere

vrijwilligers taallessen

De taallessen worden gegeven door gecertificeerde docenten. Maar om alle ouders voldoende aandacht te geven om veel te kunnen oefenen en te praten, zijn we op zoek naar vrijwilligers. Lijkt het je leuk om eens per week met anderstalige ouders in gesprek te gaan en hen te helpen met hun spreekvaardigheden? Vind je het gezellig om onder het genot van een kopje koffie anderen te ontmoeten en te praten over verschillende thema's? Dan ben je van harte welkom als vrijwilliger bij de Nederlandse taallessen.

De taaldocenten bereiden de lessen voor en werken met verschillende thema’s. Er wordt geoefend met voorbeelden uit de praktijk. Dagelijkse onderwerpen zoals het nieuws en een bezoek aan de huisarts worden besproken. Door de Nederlandse taal goed te leren, kunnen deze ouders meer betrokken zijn bij activiteiten op school of juist meer gebruik maken van voorzieningen in de wijk.

Reageer direct

Vrijwilliger taallessen

Geen bestand gekozen

De procedure