Ouders die het Nederlands onvoldoende beheersen, kunnen gratis taallessen volgen op de school van hun kind. De taallessen worden bij diverse scholen en IKC's in de regio Waterweg verzorgd door taaldocenten van Aanzet.

Werkwijze

Onze taaldocenten oefenen met ouders hoe zij een gesprek met de leerkracht kunnen voeren. We bespreken de nieuwsbrief of schoolapp, we bespreken de actualiteit en we geven informatie over de activiteiten en educatieve voorzieningen in de wijk. Ouders praten met elkaar en oefenen in rollenspelen. Op deze manier vergroten we de zelfstandigheid, de zelfredzaamheid, de betrokkenheid en het sociale netwerk van ouders op school.

Heb je moeite met het lezen van de nieuwsbrief of met de schoolapp van de school? Wil je meer betrokken zijn bij activiteiten op school of juist meer van voorzieningen in de wijk gebruik maken maar beheers je de Nederlandse taal niet zo goed? Je kunt gratis meedoen aan taalles op de school van je kind. Onze taaldocenten oefenen samen met jou voorbeelden uit de praktijk. Dagelijkse onderwerpen zoals het nieuws, een bezoek aan de huisarts of bijvoorbeeld een gesprek met een leerkracht komen aan bod tijdens rollenspelen.
Are you having trouble reading the newsletter or the school's school app? Do you want to be more involved in activities at school or make more use of facilities in the neighborhood, but you do not have a good command of the Dutch language? You can participate in language lessons at your child's school for free. Our language teachers will practice practical examples together with you. Daily topics such as the news, a visit to the doctor or, for example, a conversation with a teacher are discussed during role plays.
هل تواجه مشكلة في قراءة النشرة الإخبارية أو تطبيق المدرسة؟ هل تريد أن تنخرط أكثر في الأنشطة المدرسية أو تستفيد أكثر من المرافق الموجودة في الحي ، لكنك لا تتقن اللغة الهولندية؟ يمكنك المشاركة في دروس اللغة في مدرسة طفلك مجانًا. سيقوم مدرسو اللغة لدينا بممارسة الأمثلة العملية معك. تتم مناقشة الموضوعات اليومية مثل الأخبار أو زيارة الطبيب أو ، على سبيل المثال ، محادثة مع المعلم أثناء لعب الأدوار.
Masz problem z czytaniem biuletynu lub szkolnej aplikacji? Chcesz bardziej angażować się w zajęcia w szkole lub w większym stopniu korzystać z udogodnień w okolicy, ale nie znasz dobrze języka niderlandzkiego? Możesz bezpłatnie uczestniczyć w lekcjach języka w szkole Twojego dziecka. Nasi lektorzy przećwiczą z Tobą praktyczne przykłady. Podczas odgrywania ról omawiane są codzienne tematy, takie jak wiadomości, wizyta u lekarza czy np. rozmowa z nauczycielem.
Bülteni veya okulun okul uygulamasını okumakta sorun mu yaşıyorsunuz? Okuldaki etkinliklere daha fazla katılmak veya mahalledeki tesisleri daha fazla kullanmak istiyor, ancak Felemenkçe dilini iyi bilmiyor musunuz? Çocuğunuzun okulundaki dil derslerine ücretsiz katılabilirsiniz. Dil öğretmenlerimiz sizinle birlikte pratik örnekler uygulayacak. Rol oyunları sırasında haberler, doktor ziyareti veya örneğin bir öğretmenle sohbet gibi günlük konular tartışılır.

Waar kun je meedoen?

Dieuwertje Roukema

Wil je meepraten, meedenken of samenwerken met Stichting Aanzet? Stuur dan een mail aan Dieuwertje Roukema of bel ons.