Skip navigation

Samen Leren is officieel van Stichting Aanzet

28 september 2022

Samen Leren is officieel van Stichting Aanzet

Op donderdag 22 september is het overdrachtscontract tussen ontwikkelingsbureau Frontlijn van Gemeente Rotterdam en Stichting Aanzet getekend. Stichting Aanzet is nu officieel volledig eigenaar van het project Samen Leren! Samen met de landelijke partners JES Rijnland, BS Gouda, Indigo en SOL Rotterdam voert stichting Aanzet Samen Leren uit. We gaan met elkaar voor nog meer bereik, kwaliteitsbewaking en doorontwikkeling!

Samen Leren
Samen Leren is begeleiding aan huis voor ouders van kinderen uit groep 1 tot en met 4. Ouders die vragen hebben over de (school)ontwikkeling van hun kind en die willen leren hoe zij hier zelf aan kunnen bijdragen kunnen zich aanmelden voor Samen Leren. Een consulent van Stichting Aanzet begeleidt deze ouders tijdens een periode van drie maanden. Er wordt gebruik gemaakt van een map met informatie, tips, spelletjes, weekschema’s, werkbladen en voorbeelden om thuis te gebruiken. Samen Leren bevordert de betrokkenheid, de samenwerking met school en de taal- en opvoedvaardigheden van ouders. Tijdens het begeleidingstraject maken gezinnen ook kennis met de voorzieningen op school en in de wijk. Stichting Aanzet voert het project Samen Leren uit in Vlaardingen, Schiedam en Maassluis. Meer informatie is te vinden op onze website www.stichtingaanzet.nl/samen-leren.

Op de foto: Anton Oosthoek (Frontlijn) en Barbara Berkelaar (Stichting Aanzet).

Volg ons op