Skip navigation
Op elke locatie van het Centrum voor Jeugd en Gezin in de regio Waterweg werkt een peuterconsulent van Aanzet. De peuterconsulent informeert en adviseert ouders van peuters met een VVE indicatie. Zij kent alle peuteropvanglocaties in de buurt en bespreekt met ouders de mogelijkheden. Eventueel helpt zij direct met de inschrijving voor de peuteropvang, ze vraagt een rondleiding aan of maakt een afspraak voor een financiële berekening.

Een peuterconsulent:
  • Geeft informatie over de peuteropvang;
  • Legt uit waarom extra taalstimulering belangrijk is;
  • Schrijft samen met de ouder hun kind in bij de peuteropvanglocatie;
  • Vertelt ouders hoe zij hun kind thuis kunnen helpen met spraak en taal;
  • Vertelt waar zij nog meer in de wijk terecht kunnen.

Informatie voor ouders

Heb je van het consultatiebureau een VVE-indicatie gekregen voor je kind? Dan heeft je kind recht op 16 uur per week peuteropvang. De Peuterconsulent komt bij je thuis op bezoek en helpt bij de aanmelding van je kind voor de peuteropvang. Je krijgt ook informatie over educatieve voorzieningen in de stad.
Have you received a VVE indication for your child from the consultation office? Then your child is entitled to 16 hours of pre-school care per week. The Toddler Consultant will visit your home and help with the registration of your child for toddler care. You will also get information about educational facilities in the city.
هل تلقيت إشارة VVE لطفلك من مكتب الاستشارات؟ ثم يحق لطفلك الحصول على 16 ساعة من رعاية ما قبل المدرسة في الأسبوع. سيزور مستشار الأطفال الصغار منزلك ويساعد في تسجيل طفلك لرعاية الطفل. سوف تحصل أيضًا على معلومات حول المرافق التعليمية في المدينة.
Czy otrzymałeś wskazanie VVE dla swojego dziecka z biura konsultacyjnego? Wówczas Twoje dziecko ma prawo do 16 godzin opieki przedszkolnej tygodniowo. Konsultant ds. Maluchów odwiedzi Twój dom i pomoże w rejestracji Twojego dziecka do opieki nad małym dzieckiem. Otrzymasz również informacje o placówkach edukacyjnych w mieście.
Çocuğunuz için danışma ofisinden bir VVE endikasyonu aldınız mı? Bu durumda çocuğunuzun haftada 16 saat okul öncesi bakım hizmeti alma hakkı vardır. Yürümeye Başlayan Danışman evinizi ziyaret edecek ve çocuğunuzun yürümeye başlayan çocuk bakımı için kaydettirilmesine yardımcı olacaktır. Ayrıca şehirdeki eğitim tesisleri hakkında bilgi alacaksınız.

We werken samen met:

Ilhame Charif

Wil je meer weten?

Wil je meepraten, meedenken of samenwerken met Stichting Aanzet? Stuur dan een mail aan Ilhame Charif of bel ons.

Onze andere projecten