Opvoeden & Zo is een laagdrempelige cursus voor ouders van kinderen van 4 tot 12 jaar. Opvoeden van kinderen is niet altijd gemakkelijk. Ouders kunnen vragen hebben over het omgaan met hun kinderen in alledaagse situaties. In de cursus Opvoeden & Zo leren ouders omgaan met alledaagse opvoedingsvragen en beginnende opvoedingsproblemen.

Oudercursus

De oudercursus bestaat uit zes groepsbijeenkomsten waarin ouders zes opvoedingsvaardigheden leren: positieve aandacht geven, prijzen, regels stellen, gedrag corrigeren, niet reageren, apart zetten en streng zijn of niet.

Aanzet verzorgt de cursus Opvoeden & Zo voor ouders in Schiedam, Vlaardingen en Maassluis. Daarnaast traint Aanzet professionals van organisaties die de cursus willen opnemen in hun aanbod.

Training voor cursusleiders

Een gedegen basistraining van aankomend cursusleiders is belangrijk voor de effectiviteit van het programma. Stichting Aanzet, Preventief op Maat en de Van Veldhuizen Stichting ontwikkelden een nieuwe training voor professionals van organisaties die Opvoeden & Zo willen uitvoeren, bijvoorbeeld scholen, preventieve opvoedondersteuning, schoolmaatschappelijk werk, Jeugdgezondheidszorg en Centra voor Jeugd en Gezin.

De training is gebaseerd op de drie oudercursussen: Peuter in Zicht, Opvoeden & Zo en Omgaan met Pubers. Professionals leren vaardigheden om groepsgewijs opvoedondersteuning te kunnen aanbieden. De training is geaccrediteerd bij Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).

Opvoeden & Zo is opgenomen in de Databank Effectieve Jeugdinterventies van het NJi

Klik hier om je in te schrijven voor het programma

De cursus Opvoeden & Zo is voor alle ouders van kinderen van 4 tot 12 jaar. In deze cursus leer je omgaan met alledaagse opvoedingsvragen en beginnende problemen. Alle vaardigheden van aandacht geven, prijzen, verbieden, straffen, negeren tot apart zetten komen tijdens deze cursus aan bod.

De cursus wordt gegeven in vier talen: Nederlands, Pools, Arabisch en Turks.
The Parenting & Zo course is for all parents of children from 4 to 12 years old. In this course you will learn to deal with everyday parenting questions and starting problems. All skills from giving attention, praising, forbidding, punishing, ignoring to setting apart are covered during this course.
دورة الأبوة والأمومة والزو مخصصة لجميع آباء الأطفال من سن 4 إلى 12 عامًا. ستتعلم في هذه الدورة كيفية التعامل مع أسئلة الأبوة والأمومة اليومية وبدء المشاكل. يتم تغطية جميع المهارات من الاهتمام ، والثناء ، والنهي ، والعقاب ، والتجاهل للتمييز خلال هذه الدورة.
Kurs Parenting & Zo przeznaczony jest dla wszystkich rodziców dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Na tym kursie nauczysz się radzić sobie z codziennymi pytaniami wychowawczymi i początkowymi problemami. Kurs obejmuje wszystkie umiejętności od zwracania uwagi, chwalenia, zabraniania, karania, ignorowania po wyróżnianie się.
Ebeveynlik ve Zo kursu, 4 ila 12 yaş arası çocukları olan tüm ebeveynler içindir. Bu kursta, günlük ebeveynlik soruları ve başlangıç ​​problemleriyle başa çıkmayı öğreneceksiniz. Bu derste dikkat verme, övme, yasaklama, cezalandırma, yok sayma ve ayırmaya kadar tüm beceriler işlenir.
Mariam Oulad Ali

Wil je meepraten, meedenken of samenwerken met Stichting Aanzet? Stuur dan een mail aan Mariam Oulad Ali of bel ons.