Skip navigation

Kansdenker

Onze doelstelling is het vergroten van onderwijskansen voor kinderen. Ben jij een

Kansdenker

en wil jij je inzetten voor gezinnen die een extra steuntje in de rug nodig hebben? Vind jij het een uitdaging om te werken met een superdiverse doelgroep? Wil jij onderdeel worden van een team dat in ontwikkeling is en zichzelf uitdaagt? Dan ben jij de aanwinst naar wie wij op zoek zijn!

Ben jij een laagdrempelige, flexibele en betrokken professional? Vind je het een uitdaging om te werken met een diverse doelgroep? Spreek je toevallig ook nog eens Arabisch? Ben je een kansdenker en wil jij je inzetten voor gezinnen die een extra steuntje in de rug nodig hebben? Dan ben jij de peuterconsulent die wij zoeken!

Ben je een verbinder, zie jij overal haakjes voor samenwerking tussen school, ouders en de wijk? Dan zou jij zomaar de ouderconsulent kunnen zijn die wij zo hard nodig hebben!

Wat breng je mee?

Als peuterconsulent heb je:
  • een MBO-diploma niveau 4 in Maatschappelijke Zorg, Pedagogisch Werk, Onderwijs of Sociaal Werk;
  • minimaal 2 jaar relevante werkervaring in zorg en welzijn of het onderwijs.

Als ouderconsulent heb je:
  • een HBO diploma Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening of Social Work of Onderwijs (PABO);
  • minimaal 2 jaar relevante werkervaring in zorg en welzijn of het onderwijs.

Jouw verantwoordelijkheden

Als peuterconsulent heb je een uitvoerende rol. Je helpt ouders van kinderen met een VVE-indicatie bij de aanmelding voor de peuteropvang. Je geeft voorlichting en adviseert over de mogelijkheden voor extra ondersteuning. Ook na de plaatsing bij de peuteropvang houd je contact met ouders. Je voert ook zelf projecten uit: gezinsconsultaties, huiskamerbijeenkomsten en gezinsgerichte stimuleringsprogramma’s zoals Instapje en Opstapje.

Als ouderconsulent ben je de verbindende schakel tussen de kinderopvang, de basisschool, thuis en de wijk. Je geeft  uitvoering aan projecten op school zoals de ouderkamer, het Peuterlab en Kleuterlab, Samen Leren en Samen Digi-TAAL.  Je werkt samen met de school vanuit een gezamenlijk plan van aanpak om kinderen en ouders de extra ondersteuning te geven die ze nodig hebben.

Reageer direct

Geen bestand gekozen

De procedure

Herken je jezelf in het profiel voor deze functies? Solliciteer dan direct! Je bent van harte  welkom bij Aanzet.
Bezoek website