Coördinator bij de VoorleesExpress

Aanzet voert de VoorleesExpress uit in Schiedam en Vlaardingen. Vanuit de VoorleesExpress lezen vrijwilligers voor aan jonge kinderen bij het gezin thuis. Twintig weken lang gaan zij op huisbezoek. Ze lezen voor, doen taalspelletjes en geven ouders inspiratie om zelf vaker voor te lezen. Een bezoek aan de bibliotheek hoort er ook bij.

Kinderen krijgen plezier in lezen, leren meer woorden en begrijpen de Nederlandse taal beter. Het gaat beter op school. Ouders gaan zelf voorlezen en spelen (taal)spelletjes met hun kind. Ouders en kinderen bezoeken de bibliotheek en lezen meer boeken.

Als

Coördinator bij de VoorleesExpress

zet je je in om vrijwilligers en gezinnen te koppelen en te coachen. Je ondersteunt bij de werving van nieuwe vrijwilligers.

Ben je:

• enthousiast en wil je je vrijwillig inzetten voor de VoorleesExpress?
  • minimaal 18 jaar oud?
  • student, werkzoekend, gepensioneerd of ben je naast je baan een aantal uur per week beschikbaar?
  • kun je een VOG overleggen? Deze vraag je gratis aan via Stichting Aanzet.
  • En wil je jouw tijd, kennis, ervaring en enthousiasme inzetten voor een mooi maatschappelijk doel? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat brengt het je?

• je krijgt een introductieworkshop;
  • je wordt begeleid door onze VoorleesExpress projectbegeleider;
  • je doet kennis op over interactief voorlezen, meertaligheid en het stimuleren van ouderbetrokkenheid;
  • je doet waardevolle maatschappelijke (werk)ervaring op;
  • je draagt bij aan de kennismaking en verbinding van mensen uit verschillende culturen;
  • je wordt lid van het actieve vrijwilligersnetwerk van Stichting Aanzet. Een aantal keer per jaar word je uitgenodigd voor interessante workshops en gezellige bijeenkomsten.

Ben je geïnteresseerd?

Aanzet coördineert de VoorleesExpress in Schiedam en Vlaardingen. Lees meer informatie op de website van de VoorleesExpress en meld je aan voor locatie Schiedam of Vlaardingen!

Reageer direct

Geen bestand gekozen